tisdag, juni 02, 2009

Framtidstänk

Jag brukar tänka en hel del på framtiden och speciellt nu när man kommer till slutet av en termin eller ännu mer; slutet av ett läsår. Avslutar mitt andra teamår nu. I sommar blir det mest jobb, jobb och jobb. ("Hon får aldrig sin klänning klar." Vilken film?).
I alla fall.
Jag fick mitt antagningsbesked idag! Har blivit antagen till Nk B. Wiihooo! Ett steg närmare min dröm! Härligt! Samtidigt känns det läskigt att sätta sig i skolbänken igen. Och hur funkar FlexVux egentligen? Jag har typ noll koll. Men, men. Det löser sig.
Många oroar sig kanske för framtiden. Vad ska jag göra? Var ska jag bo? Vem ska jag gifta mig med? Det finns många frågor som kan snurra rundor. Men jag känner mig faktiskt väldigt lugn. Jag har liksom en inre visshet inom mig att Gud har stora planer för mig. Just nu vet jag inte exakt vad det innebär, men om man bara förtröstar på Gud (Vilket i sig kanske inte alltid är det lättaste) så finns det inget att oroa sig för. Jag vet i alla fall ungefär vart jag är på väg och jag lever med målet i sikte. Tror det är väldigt viktigt att ha mål i sikte annars kommer man ju ingenstans.
En annan stor sak! Har skrivt till folket som jag vill åka med till Afrika och nu bara väntar och väntar jag på svar!
Mm, mycket framtidstankar som sagt. Och jag har en förmåga att, speciellt så här i slutet av en termin, nästan missa slutet av en termin eftersom jag redan lever i nästa termin/år i mina tankar. Men. Lite visa ord från kursveckan: "Var alltid där du är och ingen annanstans" (Jenny Bergh).
Avslutningsvis: "Jag vet vilka planer jag har för er, säger Herren. Det är goda planer och inte onda, för jag vill ge er en framtid och ett hopp." - Jer. 29:11 (LB)

1 kommentar:

Martin Karlström sa...

Askungen, kanske?