måndag, april 06, 2009

Dagens funderingar..

Sitter o glider runder lite på Facebook. Ända sen jag fyllde 22 (alltså typ två veckor sen), så har reklamen ändrats sig där. Det står en massa om "Är du en bra mamma?" osså nånting om "du som är 22 kan vinna blaha blaha". Så bara för att jag fyllt 22 så ska jag helt plötsligt ha barn eller? Hm.
.
Idag var jag i stan. Hade varit inne på H&M och köpt en kofta. Satte mig på en bänk på torget och studerade folket som gick förbi medan jag väntade på Cucca. Cucca kom och efter en stund gick vi och käkade, efter det gick vi runt hela stan för att vi ville ha mjukglass. Mitt i letandet kom jag och tänka på att jag inte bar på nån påse.. Hm, var hade min påse med min kofta från H&M tagit vägen? Stod och diskuterade det och då var det nån som hörde det för de sa att de sett en påse på en av bänkarna på torget. Aha! Men det var ju typ två timmar sen! Den kunde väl inte vara kvar? Går dit. Och vad är det väl då som ligger på en av bänkarna? Jo, min påse med min nya lejongula kofta! Glad blev jag! Tänka sig att det finns ärliga människor i Hässleholm. Då finns det kanske trots allt hopp för den här världen.. :)
.
Kan också meddela att efter mycket letande fick vi till slut tag på vår efterlängtade mjukglass. Och det på Maxi!

2 kommentarer:

Martin Karlström sa...

Galna människor som går hela vägen till Maxi för mjukglass ;)

cucca sa...

Tack för en trevlig dag min vän :) mer promenader I tell you!! :)