onsdag, december 03, 2008

Läste att skåningarna är bäst i Sverige på att snarka. Eller, om man jämför procentiellt så är det typ fyra procentenheter fler snarkare i Skåne. Och vissa av dessa snarkar så högt att det kan jämföras med en konsert! Låter ju helt sjukt! Stackars den partnern som får sova brevid en sån. Och sömnen är viktig. Om man inte sover bra påverkar det så mycket och man kan få stress och huvudverk och allt vad det heter. Lyckligtvis sover jag bra. För bra nästan. Är ganska lyckligt lottad för jag kan sova nästan hur och var och med vad som helst. Fast nu delar jag ju heller inte säng med en storsnarkare..
.
En annan komsik sak som hände för några månader sen är att i min lilla hemby finns Sveriges bästa busschaufför! Han vann Busschaufförs SM eller vad man nu kallar det. Grattis!
.
Sen för nån vecka sen kom det fram på att ganska komiskt sätt att jag är nästkusin med en kille som har skrivit och sjungit den låt som jag nästsenast gjorde en dans till! Ja, världen är bra liten faktiskt. I alla fall inom frikyrkovärlden..

1 kommentar:

Familjen Wittesjö sa...

En till bra grej till din lista:
Idag sa de på nyheterna att Sverige är bland de bästa länderna på att ge bistånd. Inte dåligt för en nation vars invånare annars är kända för att vara inåtvända och snarstuckna.
Härligt med lite positiva nyheter ibland!