onsdag, december 17, 2008

Jordskalv i Skåne

Måste ju skriva lite som jordskalvet. Går ju inte att hoppa över helt enkelt. Vaknade i går morse av att det dönar i hela huset och fönsterna skallrar. Fattar ingenting! Trodde det var storm och blåste en massa ute, men när jag tittar ut så är det helt vindstilla. Var det grannen som centrifugerade sin tvätt? Hm, ja det var många tankar som rann genom huvudet. Tanken slog mig också om det kunde vara en jordbävning, men nej det kan det ju inte. Sånt händer ju inte här. Och golvet skakade ju inte. Inte hemma hos oss i alla fall.
Senare fick jag reda på att det faktikst var ett jordskalv. 4,7 på Richterskalan. Det tycker jag faktiskt är ganska häftigt :)

1 kommentar:

Skimrande sa...

Så orättvist att det händer något sånt spännande hemma i Skåne när jag var upp i Norrland :P