torsdag, november 22, 2007

Vilken kärlek!

"Jag vill ge allt jag äger
jag vill ge allt jag har
tills skatten i himlen är allt jag har kvar
.
Jag vill följa Dina fotsteg
om än vägen blir tung
så ska jag ära min barfota kung"
(Ur "Barfota Kung" av Niklas Hallman)
...
Jag är inte så poetisk av mig. Men detta är fina ord tycker jag. Men det är inte bara fina ord; texten betyder så mycket mer för mig. Gud kom ner som människa och antog en tjänares gestallt. Vilken kärlek! Det går upp för mig bara mer och mer hur stor Guds kärlek är och ändå bara växer och växer den. Tänk att du och jag får vara hans barn! Wow!
...
"Den hand jag vilar i är starkare än allt
Ingenting kan rycka mig ur den har han befallt
.
Varken död eller liv
Änglar eller furstar
Varken något som nu är
Eller något som skall komma
Varken makter,
höjd eller djup
Eller något annat skapat
Kan skilja mig från din kärlek"
("Varken död eller liv" av Niklas Hallman)

Inga kommentarer: