torsdag, juli 05, 2007

Ett helt ointressant inlägg egentligen, till en början.

Jag har inget intressant att skriva egentligen, men jag vill skriva ändå. Att jag började så här gjorde kanske inte denna läsningen särkillt intressant, men vad gör det? Det är väl inte så många som läser ändå?
Jag fattar i alla fall inte hur man kan bli så trött av att jobba så lite. Jag har jobbat som mest sex timmar en dag, annars jobbar jag typ fyra till fem timmar. Idag bara tre. Ändå är jag helt slut så att jag ligger och somnar när jag ligger i soffan och tittar på "Vänner". Men det kan ju delvis ha och göra med att man är uppe redan vid klockan sex på morgonen. Är jag väl inte direkt jättevan vid. Men det är i och för sig (vilket fult uttryck det är egentligen!) rätt skönt att sluta så pass tidigt för då har man nästan hela dagen kvar. Men jag är i alla fall duktig på att lägga mig tidigt. Lägger mig redan vid niotiden och har somnat strax efter halv tio. Inte illa! Men det behövs om man ska upp redan vid sex.
Man kan undra var allt regn kommer ifrån egentligen? Fattar inte varför vi ska få så överflödigt mycket regn att det blir översvämning, samtidigt som det i Afrika är tusentals som dör av torka och vattenbrist. Idag har det verkligen regnat precis exakt hela dagen, utom just den halvtimmen jag var ute och gick och ville bli blöt. var det uppehåll.
En annan sak jag inte förstår mig på är att det finns de som är så extremt rika (exempelvis den nya miljardären som gått förbi Gates i vem som är rikast) att de äger typ 600 miljarder kronor! Jag kan inte ens förstå mig på den höga summan! Samtidgt är det folk i Afrika, och andra delar av världen, som inte har en krona. Varför ska det vara så orättvist?
Man vill så gärna göra nåt för att förändra världen, men ändå sitter man bara på sin lata rumpa och tittar på. Avslutningsvis måste jag bara citera ett bra citat (vet dock inte vart det kommer ifrån):
"Ingen kan göra nåt för alla, men alla kan göra nåt för någon."

6 kommentarer:

Pei sa...

Haha vi tänker nog ganska lika du o jag idag Lotta, det måste vara en dålig dag för bloggandet för mitt inlägg döpte jag til "detta inlägg handlar inte om så mycket egentligen"
hahaha roligt att det blev så likt ditt innan jag läst det.

Anonym sa...

Jo ibland känns det lite halvgrymt att släpas upp halvsex av en pigg liten ettåring också! Särskilt om denne har varit krånglig på natten så att man inte ens fått sova då *puuh*. som tur är sover lilleman K här för det mesta hela nätterna och vaknar inte förrän kring 8, men man har ju varit med om ett antal jobbiga mornar det här året (men det är det förstås värt) :-D

Anonym sa...

skicka gärna fotot till cw[snabel-a]westmans.net hihihi

Anonym sa...

Nu tycker jag att vi ska ta det ruggigt lugnt med att dela med sig av bilder o sånt, tänk på copyrighten! *grov skånska* :)

Anonym sa...

Hej Lotta! Jag har en fråga jag kollade inte på din kompis cuccas blogg, kan du fråga honom om han vet vad det är för sång som spelas på den där "India Ranchi Miracles"-videon? /Lisa

Anonym sa...

The Father's song med Matt Redman

http://www.azchords.com/r/redmanmatt-tabs-20181/thefatherssong-tabs-195615.html