onsdag, juli 11, 2007

Afrika, Jönköping och Bjärnum.

Jag längtar faktiskt tillbaka till Afrika. Inte så att jag vill tillbaka just nu på direkten kanske, men jag har ända sen resan sagt att jag vill tillbaka. Jag var ute och gick på en promenad för nån dag sen när jag gick förbi några svarta barn som lekte på gatan. Detta var i Sverige, med ändå blev det som en liten "flasch-back" och jag fick en så längtan till Afrika. Men det får bli i framtiden förhoppningsvis. Just nu är det Bjärnum som gäller och till hösten är det Jönköping. Börjar känna att det börja glöda i knutarna :S snart brinner det. (Haha! Där var jag finurlig va?) Måste få tag på en billig bostad att hyra. Har ni nåt tips så är det väldigt varmt välkommet!
Denna veckan (när jag inte jobbar) hjälper jag syster och svåger lite grand. De har flyttat ner till oss! :) Så de har rätt mycket att göra med att packa upp och packa upp också var det nåt mer.. Hmm.. packa upp var det nog. Ja, de har en del uppackande att göra iaf, så då passar jag lille Hilding :D
Sen var det storfrämmande i går då Samane kom på besök från norrifrån (allt ligger ju norr om Skåne). Det var riktigt nice! Men det var ruskigt vad han blivit lång.
Ja, det var allt för nu. Avslutningsvis:
"Optimisten har säkert lika ofta fel som pessimisten, men han har ofta roligare"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, men heter han inte Cucca eller nåt, han kanske har olika smeknamn?? jaja, ha de bra kramar Lisa

Pei sa...

tycker att det är så spännande att du ska teama lotta! blir alldeles hoppig när jag tänker på det!!
Mm jag vill också tillbaka till afrika! Längtar tillbaka!! Får se vad som händer i framtiden :) Hälsa familjen å Hilding speciellet ;) kram

Anonym sa...

hej lotta. jag blir glad när jag tänker att jag ska gå i samma klass som dig igen. vem kunde tro det? o ja, det citatet, av sam, jag hörde det på en predikan från jkpg pingst hemsida....klockrent citat. kram o hej!