måndag, juli 02, 2007

En ingrediens till att leva lyckligt.

Idag träffade jag en dam som gjorde inget annat än gnälla. Efter det mötet bestämde jag mig för att aldrig gnälla mer. Vet inte om jag kommer hålla det, men jag ska försöka i alla fall. Ok, gnälla lite ibland är väl inte så farligt och det är väl nåt alla gör nån gång. Men damen jag träffade idag. Så fort hon öppnade munnen så var det bara klag, klag och åter klag. Eller så var det gnäll. Hoppas verkligen inte jag blir så grining när jag bli gammal. Även om allt känns tungt och jobbigt, måste man ändå kunna se det positiva och försöka vara glad annars blir livet inte roligt att leva.

--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--

För att citera Stampe:

"Om du inte kan säga någe rart,
så säg ingenting alls!"

1 kommentar:

Pei sa...

hon kan inte haft mkt alterna-spirit!