söndag, augusti 17, 2014

The one with Jesus, only Jesus.

Bara Jesus. Bara Jesus kan fylla det där tomrummet som finns i allas hjärta. Denna sommar har jag varit ganska långt från Jesus.. Det har varit väldigt tufft att börja jobba och det är i de tuffa stunderna som man kanske behöver Jesus som mest, men jag har kämpat på för mig själv (och med en hel del stöd från Andreas). Men Jesus, jag bara längtar så efter Jesus. Bara Jesus.

Hittade gamla dikter/böner jag skrev när jag var i Kenya:

"Hjälp mig förstå hur beroende jag är av Dig,
Du som är över allt och före allt.
Hjälp mig att släppa allt mitt eget,
Du som är allt jag behöver.
Hjälp mig att leva helt för Dig.
Du som gav Ditt liv för mig.
Hjälp mig att älska,
Du som är kärlek."

"I want to draw close to You,
as a flower draw closer to the sun.
I want You to be my steady rock,
as a house is built on a steady ground.
I want to trust and delight in Your Holy Word,
as a fruitful tree delights the water."


Inga kommentarer: