tisdag, augusti 12, 2014

The one when I graduated..

Ja, nu är det två månader sen jag tog min examen. Legitimerad sjuksköterska! Iiiih! Det är ju inte alls illa ju! Att avsluta sina studier och komma ut i arbetslivet framkallade många olika blandade känslor. Lättnad. Glädje. Nervositet. Skräck. Osäkerhet.. Men att mitt första jobb som sjuksköterska skulle vara på Kvinnokliniken är ju helt i linje med mina drömmar eftersom jag vill bli barnmorska. Jag är så tacksam att få vara där jag allra helst ville vara. 

Men att börja jobba var inte lätt, och är fortfarande inte helt lätt efter två månader. Men man kommer ju in i det mer och mer. Denna sommar har snart nåt sitt slut och tyvärr gällde jobbet på Kvinnokliniken bara som ett sommarvikariat. Så nu är det snart dax för nya utmaningar och nya arbetsuppgifter. Vart det blir är inte riktigt klart än. Men att få jobb som syrra är ju inte så svårt;)

Ja, det var lite uppdatering om vad som hänt. Alltså, jag har typ bara jobbat hela sommaren. Vore ju inte helt fel med lite ledigt nu... Och jag tänkte faktiskt att jag skulle bli lite bättre på att skriva här. Men vi får väl se:)


Inga kommentarer: