torsdag, februari 24, 2011

The one with bokrea and Hastbullar

Man skulle kunna kalla mig en "slowreader", vad jag menar då är att jag helt enkelt läser väldigt sakta. Det kan ta mig ganska mycket längre tid att ta mig igenom en text eller en bok än vad det tar för andra människor. Jag har aldrig varit en bokmal, även om jag tyckt om att avsluta dagen med att läsa lite. Hur som helst. Jag tycker om att gå i bokaffärer. Det är liksom spännande på nåt sätt att det finns så många olika stories representerade där. Och nu är det ju bokrea, nåt som jag inte direkt brukar lägga märke till. Men det är idag andra dagen på rean och jag har redan köpt fem böcker i tre olika affärer! Vad har jag då köpt, jo:
  • "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"
  • "Om jag bara hade en grön näsa" x2
  • "Giraffen Staffan"
  • "Sverige & svenskarna - 1000 saker du måste veta"

Lite hastigt ikväll bestämde jag mig för att baka hastbullar. Har aldrig gjort det tidigare, men det är ju både gott och enkelt att göra. Men mumseliums!

3 kommentarer:

Cilla sa...

:) Älskar dig, min goa lilla syster!

Magret sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Magret sa...

Det var jag Lotta! Skrev fel.
Men det var intressanta boktitlar:-))

Kramis mamma