onsdag, januari 19, 2011

The one with the uppdatering about my new life in Örebro

Tänkte att det var dax för en uppdatering om vad som egentligen händer i Lottas liv nu när hon flyttat upp till Örebro.
Jag ler ofta i mitt hjärta för jag känner att det bara känns så bra. Jag har hamnat rätt.
Utbildningen verkar intressant.
Jag har hittat flera trevliga vänner, vilket jag är speciellt glad över eftersom jag annars kan vara lite skygg och blyg när jag jag kommer till helt nya situationer med massa nya människor.
Jag bor så bra. Ett mysigt rum i ett hus som är beläget perfekt! 15 min promenad till Uni och 20 min still stan. Dessutom finns det buss precis utanför om jag skulle var lat. Willys finns 2 min härifrån och Friskis & Svettis 3 min härifrån (Men tro nu inte att jag kommer gå dig för det :P Så duktig är jag inte.. Behöver nog en rejäl knuff för det)
Vad som egentligen fattas nu är en bra och härlig församling och en cellgrupp, men det hoppas jag på att hitta ganska snart. Borde inte vara så svårt med tanke på att Örebro ska vara "känt" för sin "frikyrkotätlighet".
Och jag har köpt en Amarylis för 10 kr!
Jag ler och tackar Gud.

1 kommentar:

Chatarina sa...

Är jätteglad för din skull, det är så härligt att höra att du trivs och verkar ha kommit rätt!
Och en kyrka lär du ju också hitta.
Till sist; här får du en knuff! Och en kram...:)