lördag, januari 29, 2011

The one with seventeen days in Örebro

Såhär mysigt är mitt fönster. Och nu har även min Amarylis slagit ut! Jag köpte den som en knopp på en pinne för 10 kr och nu har den blivit så fin! Det tycker jag är kul.

Annars är det nu något som heter Hindersmässan här i stan. Det är en stor marknad över hela Stortorget och sträcker sig bort till Järntorget. Jag köpte mig lite fryspåsar.

Sjutton dagar i Örebro alltså. Mm, så är det. Och det känns fortfarande väldigt bra. Ibland önskar jag dock att jag bara kunde gå på UG i Bjärnum, men man kan ju liksom inte bara åka fram och tillbaka sådär en fredagskväll. Och ibland önskar jag att jag kunde få tillbringa mina lediga dagar i Kenya och sen vara tillbaks här igen.. En teleporteringsmaskin sökes!

Nu ska jag gå och fylla på mitt busskort. Busskortet används inte så flitigt; jag vill helst gå så mycket som möjligt. Men imorgon tänkte jag besöka Citykyrkan och de håller till på typ andra sidan stan så då pallar jag inte gå.. Annars var jag i Kristet Center förra söndagen och där trivdes jag bra. Det var en glad kyrka! :)

Och! Förresten! Jag har varit och tränat Zumba! Så kanske jag ska lyckas komma igång ändå! Det var dock ganska svårt att hänga med.. Veckan som kommer ska jag testa AfroPowerDance! Det är kanske lite mer för mig :)

1 kommentar:

Magret sa...

Ser fram emot att få komma upp och se hur du har det.
Är jätteglad att du trivs så bra redan.
kram mamma.