tisdag, december 14, 2010

The one with the greatest love! Part 2

Jag är inte perfekt. Ingen är prefekt. Jag gör saker som inte är bra för mig eller gör jag saker som är mindre snällt mot andra. Men det finns en som är perfekt. Och Han var villig att komma ner, anta en tjänares gestalt då Han blev människa, fast han är Gud. I kärlek gav Han sitt liv för mig och hela mänskligheten. För Han vill ha gemenskap med oss. Han upprättade det som var fel. Han tog allt på sig.

Som jag sa, jag är inte perfekt. Men vad för hemska och dumma saker jag än gör så är Hans kärlek alltid större. Han älskar med en gränslös kärlek och Hans kärlek till mig förändras inte beroende på vad jag gör. Det finns inget jag kan göra för att få Honom att älska mig mer eller mindre.

Att Han gav sitt liv av kärlek, det måste vara det
största kärleksbeviset någonsin.


"Helig och fläckfri, kan det va jag?
Friköpt, benådad, får vara Guds barn
Hur är det möjligt att en sån som jag
Är älskad av Dig

Du gjorde allt, befriade mig
Här står jag förundrad av att Du älskar mig

Helt innesluten av Din kärlek
Trots mina fel, min brist, så älskar Du mig
Jag är omsluten på alla sidor
Mitt mål, min mening
finns i att va älskad av Dig

Du banade vägen, Du öppna en port
Himlen är öppen för mig är det gjort
Du gjorde det möjligt, tänk att just jag
Är älskad av Dig

Var är jag utan dig? - ingenstans
Vad vore jag utan Din kärlek?
I Dig har jag allt som jag behöver"

("Helt innesluten" - Unite Sweden)

1 kommentar:

Magret sa...

Måste få kommentera detta också.
Helt underbart Lotta.
Jag känner det också så. men är så gränslöst glad att ni ,ala mina barn upptäckt samma sak.
Det som du så fint beskrivit här.

Kram mamma