onsdag, oktober 06, 2010

Nimerudi!

Hemma. Tillbaka i Sverige. Jag har nu varit i detta land i fem dagar. Känns lite smått overkligt. Första dagarna kändes det väldigt konstigt, men det är lustigt vad fort man ändå vänjer sig vid att vara här..

Min tid i Kenya var väldigt lärorik. Underbar, men också jobbig. En sak som jag, nu när jag kommit hem, märker av ganska tydligt är hur problemfokuserade vi är. Okej, det är väl olika från person till person, men i allmänhet. Jag hade en del samtal med en god vän där och han lärde mig att inte oroa mig så mycket. Vad tjänar det till? Varför fokusera på problemet? Lita på Gud. Han har lovat att vara med oss. Alla dagar. Ok, att allt inte alltid blir precis som man vill eller som man tänkt sig, men Gud har kontroll, Han vet vad som är bäst.

Kenya finns kvar i mitt hjärta och jag hoppas på att få återvända snart.

1 kommentar:

Chatarina sa...

Är så glad för din skull att du fick göra denna resa, och för alla upplevelser och erfarenheter den har gett dig.
Men det är ju också underbart att du är hemma hos oss igen!!!

Håller med dig...Gud har kontrollen och vi får lita på honom. Och många gånger som vi oroar oss så är det ju helt i onödan!