lördag, oktober 16, 2010

A life of Worship!

Igår var jag på UG för första gången på över sju månader. Det är ett härligt gäng glada tjejer (och några killar) som är lika vilda o galna (om inte vildare och galnare) som när jag var ungdomsledare. Jag undervisade om "A Life of Worship". Om att leva sitt liv till Guds ära. Där varje ton/handling, tanke, kan få ära Gud. Glory to God! Oavsett vad man är i för situation, om man är på toppen av berget eller nere i djupaste dalen, så är Gud värd att prisas. Han som älskar oss så mycket att Han var villig att dö för vår skull. Det finns inget som kan skilja oss från Hans kärlek (Rom. 8). Hans är äran i all evighet!

"Jag förtröstar på Din nåd,
mitt hjärta jublar över Din frälsning.
Jag vill sjunga till HERRENs ära,
ty Han är så god mot mig."
-Psalm 13:6-

2 kommentarer:

Magret sa...

Gott att ha den förtröstan på vår underbare herre.
Tänker ofta ,hur klarar människor sej i kris utan Gud?
Det är gott att ha gemenskap med honom i med och motgång!

Joo sa...

Hejsan. Vad underbart med en kristen föräldrer som väljer att stanna hemma. Jag och min man har precis beslutat att jag ska vara hemma. surfade lite och hittade detta nät.

Hur länge har du varit hemma och funnits för dina barn?

Mvh Malin
malinjoo.wordpress.com