söndag, juni 20, 2010

En söndag

En låång dag har det varit idag. Bara en sån sak som att Lotta är uppe o springer en runda kl sju på morgonen, det händer inte! Men. Jo, här gör det det. Det är så underbart skönt, men jobbigt. Och när det var dax att gå till kyrkan hade jag hunnit med att både träna, duscha, äta frukost, och tvätta. Snacka om effektiv morgon! Väl tillbaka från kyrkan, trodde jag att vi som vanligt skulle käka och sen ha lite datalektioner. Men. Man vet aldrig riktigt vad som sker. Idag hade vi fått besök av en massa ungdomar från olika kyrkor som var här för att hjälpa till och hänga med barnen. De lagade mat, spelade fotboll, dansade, hade samtalsgrupper, och hjälpte till med diverse sysslor. Vanligtvis brukar vi få äta "egen" mat uppe på vårt rum, eftersom barnens mat är barnens mat. Men idag fick vi äta med dem. Man kände sig dock ganska uttittad; där man satt som viting o käkade ugali med fingrarna. Men jag tror ändå det var ganska uppskattat.

Nu har mer än halva tiden gått. Kom och tänka på ett kvällsdopp i Bjärran. Det hade inte vatt helt fel. Men nu är jag här och det är här jag ska vara. Då är det värt att missa hela den svenska våren och sommaren och bröllopsyran. Och Nyhem.

3 kommentarer:

Cilla sa...

Om jag inte visste bättre låter det ju nästan som om lite hemlängtan smugit sig på?
För att lätta på ev hemlängtan kan jag meddela att ett kvällsdopp i Bjärran inte lockar så särskilt här... Sommarvärmen verkar dröja så vattnet är inte direkt uppvärmt.
Så njut riktigt ordentligt av värmen - här går vi och huttrar!
TACK för kortet!! Det var jättefint. Och nog smög det sig på lite Gyllebo-längtan. Tänk - detta härliga Österlen - och så ska vi få träffa dig samtidigt efter så lång tid. Det kommer ju klå alla minisemestrar där någonsin!!
KRAM på dig!

Magret sa...

ja ,inte kan jag tänka mej att se dej ut och jogga klockan 7 på morgonen här hemma.
men tänkte just idag på när vi var nyinflyttade på Jägargatan och vi gick ner till sjön på kvällen och du tog ett dopp, det var varmt och skönt och underbart vackert.Jag stod på bryggan och tittade på.
Men tag väl vara på tiden du har nu i Kenya och det vet jag att du gör.
Jag har skickat ett nytt paket med godis,hoppas att det kommer fram.
Kram mamma

William sa...

Kan vi springa tillsammans när du kommer hem?

KRAM WILLIAM