torsdag, oktober 15, 2009

Pig(g)?

För ett par dagar sen var jag lite frusen. Tänkte då för mig själv: "Jag fryser som en gris! Det är säkert svininfluensan.." Sen skrattade jag för mig själv. Men skrattar bäst som skrattar sist..

Efter många tankar och argument fram och tillbaka angående den dära svinsprutan, så bestämde jag mig tillslut för att ta den. Men nu sitter jag här. Och fryser som en gris på riktigt. Har inte kunnat sova redigt i natt pga av ömmande arm och när jag gick upp på morgonen så svimmade jag nästan! Helt matt och pirrig i hela kroppen. Konstig känsla.

Men, ja, skrattar bäst som skrattar sist...

5 kommentarer:

mia sa...

Den där svimmningskänsla gillar jag inte alls, det är väl inget som du brukar hålla på med?
Du får va rädd om dig!

Charlotta sa...

Hm, ja, håller på o håller på.. Det har väl hänt förut, men inte varje dag iaf :)

Pei sa...

Ojoj, har du redan tagit sprutan? Jag har inte ens kollat upp det där ännu. Var det efter sprutan du mådde så illa? Hoppas det är bättre!! Kram

ps. Det där med gris och svininfluensa var faktiskt lite roligt ;)

Charlotta sa...

Jo, i och med att jag jobbar inom vården så fick jag ta den nu. Och det var inte kul dagen efter, men det gick över sen efter nån dag.
Har förresten hört (obs! hört) att om man reagerat på sprutan så hade man kanske blivit riktigt sjuk om man fått den riktiga influensan...

Marleeeen sa...

Jag har det också ibland, det är nog inget farligt xD Hehe, men du är ju nästan lite komisk ;) Sedan var det nått till... Juste! Jag ska också ta sprutan... men vägrar... Mamma och pappa tvingar mig :S Jag kommer rymma !! :O Nej kanske inte.. men jag kommer få alla möjliga bivärkan.... Jag kommer dö o.O sen har jag nått kul att berätta om när jag bad för ett par grejer! Det är inte klokt asså! :D