måndag, juli 13, 2009

En måndag mitt i sommaren.

Jag har precis bakat en sockerkaka och funderar på att baka Lisa/Leila-brödet, men i så fall behöver jag ner till byn och handla lite ingredienser.
Jo, det är nog så att jag sitter fast. Ops! Nä, men Farmville är galet kul, faktiskt! Tänkte att jag vill ha en fårfarm, men då måste man ju få får. Far, får får får? Nä, får får inte får, får får lamm :)
Sen har jag faktiskt sått bigaråer (på riktigt! inte i Farmville.. :P ) Köpte mig en påse sådana när jag var på Hästvedamarknad och nu är kärnorna i jord och om en sisådär 10-15 år så kan möjligvis mina framtida barn (om där nu blir några) klättra i en sånt träd :)

2 kommentarer:

Fille sa...

Det kommer ändå bara att bli vanliga "kråkkörsbär". Precis som äppelkärnor ger suräpplen. Du behöver ympa en kvist för att få det rikigt bra.

AndreasW sa...

Mmmmm... Lottas sockerkakor är smaskens. Men brödet smakar ännu bättre. Du får gärna bjuda mig och min hungriga familj om du bakar.