tisdag, februari 03, 2009

Jönköpingssaknad.

Fick en "Jönköpings-längt" ikväll. Kom och tänka på hur jag gick ner för backarna för att handla på Netto. Kanske inte min favvo-affär, men det var det som fanns närmast. Sen gick jag upp för backarna igen med mina påsar med inköpta matvaror, lade in dem i min hylla i kylskåpet och klämde ner så mycket jag kunde i mitt lilla fack i frysen.
Kom och tänka på mitt lilla mysiga rum med vacker utsikt över stan. På kvällen lös tusentals lampor och speglades så vackert i Vätterns vatten.
Kom och tänka på de mysiga stunderna nere vid Vätterstranden. Folk spelade vollyboll och sommaren var på väg och folk från Friskis och Svettis hoppade runder.
Kom och tänka på hur jag lätt och smidigt rullade ner till stan på min fina mormorscykel, men kämpade tappert när jag skulle upp igen och kom hem helt genomsvettig nästan.
Jönköping var härligt. Jag sade att jag aldrig skulle bo där, men nu har jag gjort det och nu har det fastnat i mitt hjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Backen ner va ok, men backen upp... va en plåga ibland! =)