söndag, maj 11, 2008

Var? När? Hur? Gud.

Jag har haft besök av min kära mor och bror i helgen. Det var väldigt trevligt. Stan. Picknick. Utsiken i Huskvarna. Mys. Ja, var riktigt nice helt enkelt.

Nu sitter jag här och funderar på vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Oj, det kan verkligen låta skrämmanade. Eller ja, det låter så stort liksom. Det finns så mycket som jag vill göra, men när ska man göra det? Vågar jag göra det? På ett sätt skulle man vilja planera upp lite så man vet vad man ska göra, men sen samtidigt; hur kul är det att leva sitt liv efter ett schema.? Just nu känns det som att jag lever ett år i taget. Men nä, ja, så här tänker jag: att om man lämnar sitt liv i Guds händer så borde det ju bli bra. Eller hur? Jag menar, Han är ju den store skaparen som vet bäst ju. Men sen samtidigt; hur vet man vad som är Guds vilja? Man kan verkligen snurra in sig hur mkt som helst i det och inte komma nånstans för att man inte upplever nån ledning från Gud. Men sen tror jag att man inte bara kan stå där o stampa och vänta på att en stor fet dörr ska öppna sig där det står: "Här ska du gå in!" Utan Gud är ju med en vart man än går och kan ju alltid vända varje händelse och beslut till det bästa. Det har iaf jag fått uppleva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig all lycka. Jag önskar att du ska få känna hur Gud kramar om dig. Han älskar dig så mycket!

Pei sa...

ja jag förstår verkligen vad du menar lotta! känner mig också förvirrad i allt det där med framtiden! men det ju också sant som du säger, att Gud kan vända allt till det bästa! tack för påminnelsen! :D
Hoppas du har det bra annars min vän!
KRAM