söndag, augusti 16, 2009

Idag dansar träden

Här sitter jag och fryser. Har gjort det ända sen igår. Inte suttit här då, utan frusit. Jag körde nämligen matrundan på jobbet igår. Har inte gjort det på ett år typ och rutinerna hade ändrats lite, men det gick ganska bra ändå. Förutom att det regnade en del så jag blev blött. Helt genomblött om fötterna. Och med tanke på det som Emil säger "Huvudsaken att man håller sig torr om fötterna" så är det kanske inte så bra. Hoppas inte jag blir sjuk. Peppar, peppar, ta i träd.
Idag flyttar kära Sandra till the "Big City". Känns lite tråkigt. Kommer nog bli lite tomt att inte ha henne här och att hon inte spelar på Dave i ungdomsgrppen. Men vill önska henne all lycka. Kommer säkert bli grymt bra!
Nä, nu ska jag oxå packa lite. Inte inför en Sthlmsflytt, men inför en Flenresa och Mattantsveckan på TTS :)

3 kommentarer:

Andreas W sa...

Hörde om att du skulle bli mat-tant... Låter som ett härligt äventyr a la Lotta. Hoppas du får en bra vecka och att matgästerna blir mätta!

Fille sa...

Det heter "Peppar peppar ta i trä". Inte "ta i träd". Det hela refererar till gammal folktro att man ska slänga peppar över axeln för att jaga bort det onda, och sedan backa upp med tt ta i en bit trä, vilken måste vara en relik från "det sanna korset", altså det som Jesus korsfästes på. Träd å andra sidan växer i skogen.

Skimrande sa...

<3